پیاده روی, تناسب اندام, دو, دویدن, ساعت, ساعت اسپرت, ساعت بچه گانه, ساعت هوشمند, ساعت هوشمند فیت بیت, ساعت ورزشی, شنا, شنا کردن, فیتنس, ورزش داخل سالن, ورزش های گوناگون

ساعت هوشمند فیت بیت

ساعت هوشمند فیت بیت Fitbit Blaze Smart Fitness Watch Plum Silver

ساعت هوشمند ورزشی فیت بیت

یکی از مشهورترین برندهای ساعت هوشمند در دنیا برند فیت بیت است. تنوع مدل های این برند بسیار زیاد است، از جمله سری های این ساعت می توان به مدل های زیر اشاره کرد: آیونیک، شارژ ۲، شارژ ۳، بلز، آلتا، آلتا اچ آر، فلکس، فلکس ۲، ورسا، اینسپایر، اینسپایر اچ آر، آس ۲

در زیر نگاهی به ویژگی های هر دسته می اندازیم

ساعت هوشمند فیت بیت مدل Ionic

ساعت هوشمند فیت بیت آیونیک خاکستری

فیت‌بیت ایونیک (Ionic) یک ساعت هوشمند کامل به حساب می‌آید. این ساعت مانند تمام ساعت‌های هوشمند دارای سیستم‌عامل است و ‌می‌تواند برنامه‌ها را اجرا کند. همچنین این ساعت از سیستم پرداخت به کمک چیپ NFC که در کشور ما کاربردی ندارد بهره می‌برد و با یک بار شارژ کامل، می‌تواند بیش از 4 روز شارژ نگه دارد.

از نظر طراحی،‌ ایونیک دارای زوایای زیادی است و حاشیه‌ی قابل توجهی اطراف نمایشگر آن را احاطه کرده است. به گفته‌ی طراحان شرکت فیت‌بیت، در طراحی ایونیک از فضا (Space) الهام گرفته شده و این الهام برداری سبب شده تا این ساعت از سایر ساعت‌های هوشمند بازار متمایز باشد. در طراحی این ساعت از فلز و پلاستیک استفاده شده که پلاستیک به کار رفته در آن کمک می‌کند تا دقت و قدرت آنتن‌دهی GPS آن بالاتر رود.

پشت قاب این ساعت، حسگر ضربان قلب قرار گرفته که طرح و الگوی آن با طرح حسگر ضربان قلب ساعت قبلی فیت‌بیت یعنی Blaze تفاوت پیدا کرده است. فیت‌بیت ایونیک مجهز به ۲.۵ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است. از این رو می‌توانید حتی بدون همراه داشتن تلفن‌هوشمند خود، به آهنگ مورد علاقه‌تان گوش کنید. شاید فکر کنید ایونیک برتری‌ نسبت به سایر دستبندهای فیت‌بیت ندارد و تنها می‌تواند تمام فعالیت‌های ورزشی‌ای که یک دستبند اندازه‌گیری می‌کند را انجام دهد.

اما این تمام حقیقت نیست. فیت‌بیت ایونیک مجهز به سیستم‌عامل fitbit OS است و می‌تواند برنامه‌های سوم شخص مانند Starva، Starbucks و Pandora را اجرا کند. بنابراین دسته‌بندی ایونیک با دستبندهای این شرکت کاملا متفاوت است. در سمت چپ این ساعت کلید فیزیکی هوم و در سمت راست کلیدهای شروع و پایان فعالیت قرار دارد.

مهم‌ترین انتظاری که کاربران از یک ساعت هوشمند دارند،‌ امکان واکنش نشان دادن به پیام‌ها و تماس‌ها از طریق ساعت‌هوشمند است. اما به دلیل برخوردار نبودن ایونیک از میکروفون و اسپیکر، امکان پاسخ دادن به پیام‌ها وجود ندارد. اگر با دستبندهای قبلی شرکت فیت‌بیت کار کرده باشید، به خوبی بر توانایی‌های این ساعت‌هوشمند آگاه هستید.

ایونیک می‌تواند کیفیت خواب شما را نشان دهد، قدم‌هایتان را بشمارد، ضربان قلب‌تان را اندازه بگیرد و هر نوع فعالیتی که در حال انجام آن هستید را تشخیص دهد و شروع به اندازه‌گیری آن کند. اما به جرات باید بزرگ‌ترین مزیت ایونیک را شارژدهی آن دانست. در شرایطی که اپل واچ در بهترین حالت می‌تواند یک تا یک و نیم روز شارژ نگه دارد، ایونیک در بهترین حالت می‌تواند تا 4 روز یا شاید هم بیشتر شارژ نگه دارد.

البته روشن بودن GPS می‌تواند بر شارژدهی این ساعت تاثیرگذار باشد. روی هم رفته باید گفت گرچه فیت‌بیت کمی دیر وارد بازی اسمارت‌واچ‌ها شد. اما با این حال با توانمندی‌های زیادی که ایونیک در بخش شارژدهی و اندازه‌گیری فعالیت‌های ورزشی دارد، می‌تواند گزینه‌ی خرید خوبی برای بسیاری‌ از افراد باشد.

ساعت هوشمند فیت بیت آیونیک خاکستری

مچ بند هوشمند فیت بیت مدل Charge 2

 

مچ‌بند هوشمند «Fitbit Charge 2» یکی دیگر از تولیدات کمپانی مشهور فیت بیت برای آنالیز حرفه‌ای فعالیت‌های ورزشی مختلف است. Fitbit Charge 2 هنگام ورزش به شکل مداوم ضربان قلب را اندازه‌گیری می‌کند و ضمن اندازه‌گیری بسیار دقیق کالری سوزانده‌شده، تصویری واضح از تأثیر شدت ورزش روی ضربان قلب می‌دهد.

مچ بند هوشمند فیت بیت شارژ ۲ مشکی

سنسور شتاب‌سنج مچ‌بند، تعداد گام‌های برداشته‌شده، مسافت طی‌شده و زمان کلی ورزش را محاسبه می‌کند. علاوه‌براین ارتفاع‌سنج مچ‌بند، هنگام بالارفتن از پله‌ها و کوهنوردی ارتفاع صعود را به دست می‌آورد.

مچ بند هوشمند فیت بیت شارژ ۲ مشکی

با ضربه‌زدن به صفحه‌نمایش OLED مچ‌بند، می‌توان اطلاعات ذخیره‌شده را مشاهده کرد. اگر بدون تحرک باقی بمانید، یادآور مچ‌بند هر ساعت شما را تشویق می‌کند که حداقل 250 قدم راه بروید. Fitbit Charge 2 به شکل خودکار زمان خواب شما را تشخیص می‌دهد و وضعیت خواب را آنالیز می‌کند.

با تنظیم ساعت بیدارباش، مچ‌بند با هشدار لرزشی شما را بیدار می‌کند. مچ‌بند فعالیت‌های ورزشی مختلف مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و حتی یوگا را به شکل خودکار پیگیری می‌کند؛ البته می‌توان به شکل دستی یک ورزش مشخص را انتخاب کرد.

مچ بند هوشمند فیت بیت شارژ ۲ آبی

اطلاعات فعالیت‌های ورزشی تا 7 روز (ضربان قلب هر 1 ثانیه) و اطلاعات فعالیت‌های روزانه تا 30 روز (ضربان قلب هر 5 ثانیه) روی حافظه‌ی مچ‌بند ذخیره می‌شود. برای استفاده از قابلیت‌های مچ‌بند باید اپلیکیشن «Fitbit» روی گوشی نصب باشد. این اپلیکیشن روی سیستم‌عامل‌های اندروید 4.3 به بالا و iOS 8.0 به بالا و ویندوز فون 8.1 و 10 قابل‌نصب است. با نصب اپلیکیشن، ارتباط بین مچ‌بند و گوشی از طریق بلوتوث و طی چند مرحله‌ی ساده برقرار می‌شود.

مچ بند هوشمند فیت بیت شارژ ۲ بنفش

پس از برقراری ارتباط، تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی روی صفحه اطلاع‌رسانی می‌شود. اپلیکیشن فیت بیت امکانات فراوانی شامل آنالیز تغییرات ضربان قلب، نمایش مسیر شخص روی نقشه و کمک به کاهش وزن دارد. اطلاعات فرستاده‌شده به موبایل روی سرورهای فیت بیت ذخیره می‌شود و می‌توان از طریق موبایل یا کامپیوتر از هر جایی و در هر زمانی به آن‌ها دسترسی داشت.

به کمک تنظیمات اپلیکیشن می‌توان نوع نمایش زمان روی صفحه‌ی مچ‌بند را تغییر داد. Fitbit Charge 2 دارای قابلیت جدیدی به نام تمرین تنفس است که در مدت‌زمان دو تا پنج دقیقه با اندازه‌گیری ضربان قلب، شخص را برای تنفس صحیح راهنمایی می‌کند.

Fitbit Charge 2 می‌تواند به کمک GSP موبایل موقعیتتان در هرلحظه را شناسایی کرده و به شکل دقیق‌تری تعداد قدم‌ها و مسافت طی‌شده را محاسبه می‌کند و روی صفحه نشان می‌دهد.

مچ‌بند فیت بیت در برابر عرق دست، پاشیدن آب و آب باران مقاوم است؛ اما نباید داخل حمام و استخر استفاده شود. باتری مچ‌بند از نوع لیتیوم‌پلیمر است و با یک تا دو ساعت شارژکردن، تا 5 روز شارژدهی دارد. به طور خلاصه Fitbit Charge 2 با سنسورهای خود و به کمک اپلیکیشن فیت بیت امکانات بی‌نظیری برای پیگیری فعالیت‌های ورزشی مختلف، بهبود آمادگی جسمانی، کم کردن وزن و… در اختیار شما قرار می‌دهد.

مچ بند هوشمند فیت بیت مدل Charge 3

 

 

مچ بند هوشمند فیت بیت شارژ ۳ مشکی

مچ‌ بند هوشمند فیت بیت مدل Alta Special Edition

 

 

مچ‌بندهای هوشمند Fitbit Alta در دو سری معمولی و مدل دارای روکش طلا عرضه شده‌اند. مدلی که پیش رو دارید Fitbit Alta Special Editions دارای آبکاری طلا با عیار 22 است که در دو رنگ مشکی و صورتی معرفی شده است.

مچ‌بند هوشمند «فیت بیت» (Fitbit) مدل «Alta» یک مچ‌بند ورزشی باریک و زیبا با صفحه‌نمایش لمسی است.Fitbit Alta در تمام طول روز حرکات بدن را آنالیز می‌کند و تعداد گام‌ها، مسافت طی کرده، کالری سوزانده شده و زمان‌های فعالیت بدنی یا بی‌تحرکی را به دست می‌آورد.

این مچ‌بند هوشمند شخص را به تحرک بیشتر دعوت می‌کند تا برای مدت طولانی در حالت نشسته یا خوابیده قرار نگیرد.Fitbit Alta به شکل خودکار زمان شروع ورزش را تشخیص می‌دهد و شروع به ذخیره‌ی اطلاعات بدنی می‌کند. بنابراین احتیاجی به فعال کردن دستی حالت ورزشی نیست.

برای مشاهده اطلاعات بدنی، زمان یا اعلان‌های گوشی کافی است با انگشت روی صفحه‌نمایش بزنید. صفحه‌نمایش باریک مچ‌بند از نوع OLED است و مصرف باتری کمی دارد. باتری قابل شارژ Alta از نوع لیتیوم پلیمر است و 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد تا شارژ کامل شود و پس از آن تا 5 روز شارژدهی دارد.

Fitbit Alta هنگام خواب به شکل خودکار حرکات بدن را تحت نظر دارد و مشخص می‌کند که چند ساعت خوابیده‌اید و کیفیت خواب از لحاظ سبک و عمیق بودن آن چگونه بوده است. با تنظیم ساعت بیدارباش در اپلیکیشن، Alta هنگام صبح با لرزشی خفیف روی مچ شما را بیدار می‌کند.

مچ بند هوشمند فیت بیت آلتا اسپشیال ادیشن صورتی

یکی از مزیت‌های گجت های شرکت فیت بیت اپلیکیشن بسیار کارآمد این شرکت به نام «Fitbit» است که روی سیستم‌عامل‌های اندروید 4.3 به بالا و iOS 9.0 به بالا قابل‌نصب است. پس از نصب اپلیکیشن، برقراری اتصال بین مچ‌بند و گوشی از طریق بلوتوث نسخه‌ی 4.0 و طی چند مرحله‌ی ساده انجام می‌شود. اطلاعات فعالیت‌های بدنی تا 7 روز روی مچ‌بند ذخیره می‌شود.

پس از برقراری اتصال، اطلاعات ذخیره‌شده روی Alta به اپلیکیشن فرستاده شده و می‌توان به شکل دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر آن‌ها را مشاهده کرد. هنگام برقراری اتصال، اعلان‌های گوشی شامل پیام‌ها و پیامک‌های دریافتی روی مچ‌بند اطلاع‌رسانی می‌شوند.

از ویژگی‌های قابل شخصی‌سازی Alta می‌توان به تغییر نوع نمایش زمان روی صفحه‌ی اصلی مچ‌بند و همچنین قابلیت تعیین نمایش عمودی یا افقی صفحه‌نمایش اشاره کرد. Fitbit Alta تا حدودی در برابر نفوذ آب مقاوم است و هنگام بارندگی و حتی داخل حمام می‌توان از آن استفاده کرد، اما برای استخر مناسب نیست.

مچ بند هوشمند فیت بیت مدل Flex

خرید یک مچ‌بند هوشمند از یک برند معتبر، معیاری است که بسیاری از افراد طرفداران این کالا، آن را در نظر می‌گیرند.

شرکت «فیت بیت» (FitBit) به‌طور اختصاصی در زمینه‌ی تولید این گجت سلامتی فعالیت دارد و محصولاتی که از طریق این شرکت به بازار ارایه شده‌اند از اعتبار بالایی برخوردارند.

Flex یکی از مچ‌بندهای هوشمند این شرکت است که در رنگ‌بندی مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این تنوع رنگ یک دیگر از عوامل محبوبیت‌ این مدل است. این محصول به حسگر شتاب‌سنج مجهز است.

Flex با استفاده از این حسگر می‌تواند میزان گام‌های برداشته شده، مسافت طی شده و تعداد دفعات بیدار شدن در طول خواب و میزان خواب (سبک و عمیق) را به‌خوبی بررسی کند.

تمام این ویژگی‌ها برای یک ورزشکار حرفه‌ای بسیار ضروری است.

مچ بند هوشمند فلکس صورتی

 

از آنجایی‌که این اطلاعات بدست آمده را می‌توان به گوشی هوشمند منتقل ساخت بنابراین سازگاری سیستم‌عامل گوشی هوشمند با نرم افزار این دستگاه ضروری است.

Flex از سیستم‌عامل‌های مختلفی از قبیل ویندوز فون، مکینتاش 10.6، اندروید و iOS 5.0 به بالا را پشتیبانی می‌کند. این مدل برای شارژ شدن، به 1 تا 2 ساعت زمان نیاز دارد.

پس شارژ شدن Flex، به مدت زمان 5 روز می‌توان از آن استفاده کرد. ذخیره‌ی میزان فعالیت‌های 30 روز گذشته و حافظه‌ی ذخیره‌سازی اطلاعات حرکت در هر دقیقه و به مدت 7 روز، از دیگر ویژگی‌های مثبت Flex است.

مچ بند هوشمند فلکس بنفش

یکی از ویژگی‌هایی که برای این مچ‌بند هوشمند در نظر گرفته شده است، محاسبه‌ی میزان کالری غذایی است که می‌خوریم. با استفاده از این ویژگی راحت‌تر می‌توان به میزان سوخت و ساز بدن دست یافت. Flex دارای حسگر شتاب سنج، قابلیت شمارش گام‌ها، محاسبه‌ی مسافت طی شده، محاسبه‌ی کالری مصرف شده، قابلیت بررسی وضعیت خواب و باتری با طول عمر 5 روز است.

مچ بند هوشمند فیت بیت مدل Alta HR

 

مچ بند هوشمند فیت بیت آلتا اچ آر مشکی

برند آمریکایی فیت بیت، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برند مج‌بندهای ورزشی جهان با بیش از 50درصد سهم بازار این کالاست. مدل Alta HR باریک‌ترین مچ‌بند ورزشی این برند با نمایشگر OLED و حسگر ضربان قلب است.

مچ بند هوشمند فیت بیت آلتا اچ آر آبی خاکستری

بندهای قابل تعویض، طراحی شکیل، کیفیت ساخت عالی و دقت بالای حسگرهای این دستبند دلایل محبوبیت زیاد این مدل هستند. Alta HR با ظاهر ظریف و زیبایش، ویژگی‌های بی‌نظیر و منحصربه‌فرد فیت بیت مثل تشخیص هوشمند نوع تمرین، فعالیت و تشخیص هوشمند خواب و مراحل خواب را در خود دارد.

نمایشگر کوچک Alta HR قابلیت نمایش هشدارهای پیامک، تماس‌های تلفنی و پیام‌های تقویم را دارد. با ضربه‌زدن به نمایشگر Alta HR می‌توانید وضعیت‌های مختلف را انتخاب یا فعال کنید. باتری داخلی Alta HR با یک شارژ کامل تا 5 روز دستگاه را روشن نگه می‌دارد.

مچ بند هوشمند فیت بیت آلتا اچ آر مشکی

 

قابلیت Reminder To Move فیت بیت به شما یادآوری می‌کند که به مدت طولانی بدون حرکت نمانید و با این روش سوخت و ساز بدنتان را در سطح بالایی نگه دارید. با اندازه‌گیری مداوم ضربان قلب در طول روز و حین تمرین میزان مصرف کالری‌تان را با دقت بیشتری اندازه بگیرید.

نرم افزار فیت‌بیت محدوده ضربان قلب را به شما اطلاع می‌دهد تا با سبک یا سنگین‌تر کردن تمرینات، بیشترین بازدهی را داشته باشید؛ علاوه بر اینکه می‌توانید تاثیر تمرین را بر تغییرات ضربان قلب در زمان استراحت که یکی از نشانه‌های سلامت قلب است مشاهده کنید. ویژگی SmartTrack فیت‌بیت تمرین‌هایی مثل دویدن، دوچرخه‌سواری و… را به صورت خودکار تشخیص داده و ثبت می‌کند.

مچ بند هوشمند فیت بیت آلتا اچ آر آبی خاکستری

فیت‌بیت با کمک حسگر ضربان قلب مراحل خواب عمیق، خواب سبک و REM را تشخیص می‌دهد. با تکنولوژی تشخیص هوشمند خواب دیگر نیازی نیست به منوی دستگاه مراجعه کنید تا وضعیت خواب را فعال کنید. موتور ویبره داخلی مچ‌بند صبح‌ها با لرزش آرامی از خواب بیدارتان می‌کند.

مچ‌ بند هوشمند فیت بیت مدل Blaze

 

 

مچ بند هوشمند «فیت بیت» (Fitbit) مدل «Blaze» برای کسانی که ورزش می‌کنند و قصد دارند داده‌های مربوط به فعالیت‌های خود را داشته باشند بسیار مناسب است. قابلیت‌هایی نظیر نمایش پیام‌های متنی و اعلان تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی، کنترل پخش موسیقی، مشاهده‌ی تماس‌های دریافتی و امکان پاسخ دادن به پیام‌های متنی هنگام ورزش کردن باعث می‌شود در فعالیت کاربر اخلال کمی ایجاد شود.

از طرف دیگر قابلیت‌هایی نظیر پایش وضعیت خواب، محاسبه‌ی کالری مصرف شده، محاسبه‌ی مسافت طی شده، محاسبه‌ی طبقات طی شده و شمارش گام‌ها هم بازخورد دقیقی از فعالیت‌های ورزشی کاربر و شرایطش به او می‌دهد.

ساعت هوشمند فیت بیت بلز بنفش

ساعت هوشمند فیت بیت بلز مشکی

ساعت هوشمند فیت بیت بلز آبی

لازم به ذکر است که این مچ بند هوشند با گوشی‌های اندروید، iOS و ویندوزفون سازگاری دارد و برای اتصال آن به گوشی‌های هوشمند با اپلیکیشن «Fitbit» را روی گوشی نصب کنید. در ضمن مچ بند هوشمند از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شود.

در خصوص ظاهر مچ بند هوشمند فیت بیت باید گفت که شکل صفحه نمایش آن مستطیلی است و اندازه‌ی آن 1.25 اینچ است. همچنین این صفحه نمایش از نوع OLED و رزولوشن آن 240 × 180 است.

مقاومت در برابر آب و حسگر شمارشگر ضربان قلب از دیگر مشخصه‌های مچ بند هوشمند «فیت بیت» (Fitbit) مدل «Blaze» محسوب می‌‌شود. در پایان این که محصول سایز کوچک است که برای دور مچ 140 تا 170 میلی‌متر مناسب است.